Giriş Yap Kayıt Ol

İade Politikası


  1. Cayma Hakkı ve İstisnaları

 

  1. Ürün veya hizmet içeriğinin üye/alıcı tarafından görüntülenip görüntülenmediği  Keiki tarafından tespit edilebilmektedir. Üye/alıcı bu tespiti üyelik sözleşmesi ile birlikte kabul etmiş sayılır. Alıcı, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri uyarınca işbu sözleşmenin onaylanarak, hizmeti satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin internet sitesi üzerinden ya da merhaba@keiki.com.tr adresine elektronik posta göndererek, hiç görüntülenmemiş ürün veya hizmete ilişkin cayma bildirimini satıcıya bildirmek kaydıyla sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Bu durumda söz konusu satın alma bedeli 14 (on dört) gün içerisinde herhangi bir kesinti yapılmaksızın iade edilecektir. 

 

  1. Ürün veya hizmetin içeriğini görüntüleyen üyenin sunulan ürün veya hizmetin niteliği gereği Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının İstisnaları“ başlıklı 15/1 maddesi (h) bendi ‘Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler’ ve (ğ) bendi  ‘elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler’  uyarınca cayma hakkı bulunmamaktadır. Buna rağmen Keiki; Alıcının, satın aldığı ürün veya hizmete ilişkin iade talebinde bulunması halinde iade konusu ürün veya hizmetin toplam süresinin %30’undan daha azının izlenmiş olması şartı ile iade talebinin 14 gün ile sınırlı kalmaksızın kabul edileceğini beyan eder. İade talebinin kabulüne ilişkin iki istisna mevcuttur. Bunlardan ilki iade konusu ürün, hizmet veya içeriğin toplam süresinin %30’undan daha fazlasının izlenmiş olmasıdır. Bu halde alıcının iade talebi kabul edilmeyecektir. İstisnalardan ikincisi ise, satışa konu ürün, hizmet veya içeriğin içerisinde herhangi bir eğitim dokumanı (slayt, makale, fotoğraf, e-kitap, şablon, uygulama kitapçığı ve benzeri her türlü dijital materyal) bulunması halidir. Bu eğitim dokümanları görüntülendiği/açıldığı anda tüketicinin onayı ile hizmetin ifası başlamış,  hizmet elektronik ortamda anında ifa edilmiş olacak ve ilgili yasa hükmü gereği eğitim dokümanını içeren ürün veya hizmetin bütünü için cayma hakkı kullanılamayacaktır. 


 

  1. Mücbir Sebep

 

8.1.Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülemeyen, şirketin kontrolü dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla satıcının yüklendiği borç ve sorumlulukların kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, şirketin çalışma imkanlarını kısmen veya tamamen, geçici veya daimi olarak durduracak şekilde ve derecede meydana gelen kanunlarla belirlenmiş doğal afetler, harp, seferberlik, yangın, infilak, grev, lokavt, yetki iptali, durdurma, resmi merciler tarafından alınmış kararlar ve şirketin kontrolü haricinde meydana gelen haller mücbir sebep sayılır. Bu gibi durumlarda mücbir sebebin devamı süresince şirket, yükümlülüklerini yerine getirmemesi veya geç yerine getirmesi sebebiyle sorumlu olmayacaktır. Şirket, mücbir sebebin meydana gelişini müteakip derhal yazılı veya diğer iletişim kanalları ile üyeye durumu bildirecektir.

 

  1. İade Prosedürü

 

  1. İşbu sözleşmenin 7.1. maddesinde belirtilen iadenin/cayma hakkının mümkün olduğu durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün veya hizmetin çeşitli sebeplerle sunulamaması/tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile tüketiciye bedel iadesine karar verilen durumlarda kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir.
  2. Alıcı, internet sitesi üzerinden ya da merhaba@keiki.com.tr adresine elektronik posta göndererek iade talebinde bulunur. 
  3. Satıcı tarafından gerekli kontroller yapılarak iade talebinin uygun görülmesi halinde ödenen tutarın tamamının alıcıya ödenmesi için iyzico ödeme sistemi üzerinden iade işlemini başlatır.
  4. Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, iyzico ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz.
  5. Satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile ödemenin iadesini yapacak olup, üye işyeri yani satıcı, ilgili tutarı bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda bahsedilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. İade işleminin sonuçlanması, bankanın hızına bağlı olarak birkaç iş günü sürebilir.
  6. Kredi kartına/hesap kartına/ön ödemeli karta iade satıcının iyzico tarafından sağlanan online ödeme sistemi üzerinden bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince, banka ile alıcı arasındaki kart sözleşmesi hükümlerine, ödeme şekline ve banka prosedürlerine göre yapılacaktır. Alıcı bu prosedürü okuduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.